Звіт

проект
«Актуальний Музей:
стратегія динамічного розвитку»

ОПИСОВИЙ ЗВІТ

за поточний період
лютий – травень 2013

У підзвітний період робота планувалася, згідно стратегії проекту, у трьох основних напрямках:
1. Створення тренінгового майданчика (фізичного – закупівля технічного обладнання і меблів, та віртуального – розробка інтернет-платформи проекту та он-лайн ресурсної бази даних);
2. Розробка і започаткування Комплексної навчальної програми (організація і проведення серії лекцій, семінарів і тренінгів);
3. Підготовчий етап для проведення експериментальних проектів (розробка положення про конкурс, умов та аплікаційних форм, проведення конкурсу, оголошення переможців).

Результати (за трьома вищеозначеними напрямками):

1. Створення тренінгового майданчика:

  • частково придбано необхідне обладнання для проведення заходів навчальної;
  • придбано технічне обладнання для якісного відеозапису, монтажу та розміщення матеріалів тренінгової програми на сайті проекту та в інтернеті (результати значного поліпшення якості зображення та звуку – очевидні, можна порівняти відеоматеріали перших навчальних заходів у березні й останніх у травні);
  • створено сайт проекту на базі офіційного веб-сайту музею – http://honchar.org.ua/dynamic/;
  • здійснено відеозапис, монтаж і розміщення матеріалів семи проведених заходів для вільного доступу на сайті проекту.

2. Запровадження Комплексної навчальної програми:

  • розроблено темарій, логістику і стилістику проведення трьох видів навчальних заходів (структура заходу, тривалість, інформаційні та PR-матеріали (українською та англійською за умови англомовного тренера), відбір учасників, анкетування та евалуація, відеофіксація, монтаж, розміщення в інтернеті);
  • організовано і проведено 5 лекцій (одна – позапланово):
  • 15.11.2012, Дженніфер Кан (США) «Суперечливі виставки: як бути із негативними відгуками преси?»;
  • 29.01.2013, Дженніфер Кан (США) «Текст у музеї: що, навіщо, скільки і для кого»;
  • 19.03.2013 Андрій Лінік (м. Львів) «В (НЕ)ОЧІКУВАННІ КРЕАТИВНОСТІ: СПІВПРАЦЯ ЗІ СТУДЕНТАМИ ЯК ШАНС ЗМІНИ В МУЗЕЇ»;
  • 28.03.2013 Марія Влаху (Португалія) «СУЧАСНІ ТЕХНОЛОГІЇ: ВИКЛИКИ ТА МОЖЛИВОСТІ ДЛЯ ІНСТИТУЦІЙ КУЛЬТУРИ»;
  • 30.04.2013 Лінда Норріс (США) «творчість у динамічному музеї».

– організовано і проведено 1 семінар:

  • 26–27.03.2013 Марія Влаху (Португалія) «КОМУНІКАЦІЯ У МУЗЕЯХ як інструмент для досягнення життєздатності».

– організовано і проведено 1 тренінг:

  • 18.04.2013 Дженніфер Канн (США), Олеся Островська-Люта, Наталія Дзюбенко, Ігор Пошивайло «ОСНОВИ НАПИСАННЯ ГРАНТІВ: ПОШУК, ПІДГОТОВКА АПЛІКАЦІЙ, ВИКОНАННЯ ТА ОЦІНКА ГРАНТІВ ДЛЯ МУЗЕЇВ».

Загальна кількість учасників програми: понад 300 осіб.

Згідно проведеного анкетування (219 осіб), проведені заходи можна оцінити в 4,7 балів (за п’ятибальною системою оцінки). Результати анкетування – в окремому файлі.

3. Здійснення експериментальних проектів:

  • розроблено технічне завдання щодо проведення експерименту на базі постійної експозиції музею, проведено ряд консультацій, зокрема з представниками Центру міської історії у Львові щодо можливого партнерства;
  • розроблено положення про конкурс, створено аплікаційну форму, розіслано інформацію про конкурс в музейні заходи України та на інтернет-портали;
  • отримано шість аплікаційних заявок від музеїв;
  • проведено засідання оргкомітету конкурсу та науково-методичної ради Музею Івана Гончара з обговоренням і визначенням переможців надісланих заявок:

А. Схвалено два виставкові проекти, що плануються до здійснення в експериментальній виставковій лабораторії Музею у 2013–2014 роках:

1. «3D-простір Кричевського: від народної орнаментики до модерну». Проект Музею книги і друкарства України (Київ) та Національного музею-заповідника українського гончарства (Опішне) – жовтень-грудень 2013 р.
2. «Vinum et Oleum. Стародавня амфора від народження до смерті» (мікроісторія окремої речі). Проект Історико-археологічного заповідника «Неаполь Скіфський» та Центрального музею Тавриди (Сімферополь) – березень-травень 2014 р.

В. Три проекти рекомендовано здійснити на позаконкурсних засадах на базі експериментальної виставкової лабораторії Музею у 2014–2015 роках:

1. «Київський фестиваль фентезі «Диво». Проект Національного музею літератури та БО «Фонд розвитку музейного та інформаційного простору» (Київ).
2. «Народна іграшка як символ національного відродження». Проект Музею етнографії та художнього промислу Інституту народознавства НАН України (Львів).
3. «Вишиванка: забута історія чи модний тренд?». Проект Музею етнографії Волині та Полісся при Східноєвропейському національному університеті ім. Лесі Українки (Луцьк).

Один проект «Дорогами наших предків» – від Зміївського краєзнавчого музею Харкова – відхилено попри досить високу якість проектної заявки – через невідповідність основним умовам конкурсу (згідно заявки проект пропонувалося виконувати в Зміївському музеї – оновлення експозиції, бюджет проекту вдвічі перевищував конкурсну суму, проект надійшов через 2 тижні після закінчення реченця на подання).

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *